måndag 22 mars 2010

Vilken dag...

Kl 9 lämnade jag barnen på dagis. Jag hann precis komma fram till Universitetet när Securitas ringde och sa att larmet gick hemma hos mig. Jag förstod direkt att det var katten så jag bestämde mig för att åka hem på lunchen och kolla läget.
Kl 12 kommer jag hem och konstaterar att det var buskatten som utlöst larmet. När jag öppnar posten fick jag ett utbrott utan dess like när elektrikern försökte blåsa mig på pengar så jag ringer upp honom och skäller, sedan ringer jag en annan elektriker och konsulterar i ärendet. Samtidigt ringer dagis och säger att dottern hostar så mycket att hon inte orkar leka utan bara sitter och stirra tomt framför sig.
På 5 minuter tänkte jag ut en plan och satte den i verket.
Jag körde snabbt som attan och hämtade dottern på dagis, lämnade henne mos min mormor och åkte tillbaka till Universitetet för min sista föreläsning för dagen. Efter det åkte jag tillbaka till dagis och hämtade lillan, hämtade dottern hos mormor och sedan hem. Krafterna tog slut halvvägs genom dagen och jag lovade barnen mat från McD. Dottern fick stanna hemma med sonen och hans kompis medans jag och lillan for iväg som en blixt för att hämta mat. På väg hem från McD säger lillan:
"Mamma, vi vinner över alla de andra bilarna" och det var bara att konstatera att jag hade varit fattig som en kyrkråtta om polisen hade varit ute idag.

På kvällen kom brorsan och hans tjej förbi och badade med mig här ute, välbehövligt med lite lugn och ro efter den här dagen.

Imorgon tar mamma dottern en stund när jag är på föreläsning, onsdagen vet jag inte än hur jag löser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar