fredag 5 mars 2010

Det är roligt nästan jämt

Tjejerna fortsätter att slåss och retas här hemma. Vi tog en tur till affären och även för att plocka upp lite sushi till lunch (någon tröst i tillvaron för mamma).
Bolaget skippade jag dock för det kändes inte som om det var läge att ta med griniga ungar dit en fredag.
När vi kom hem och parkerade i carporten slog dottern upp dörren hårt och jag hade mitt finger mellan dörren och husväggen. Nu är fingret lila och gör ruskigt ont.
Jag visste väl att vi inte skulle klara en hel helg utan skador eller sjukdomar...

Eftersom man lätt blir rastlös här hemma tänkte jag göra en extra grundlig fredagsstädning. Det visade sig att dammsugarpåsen var full och att vi inte hade några nya. Lagom kul att moppa hela huset utan att dammsuga innan!
Under tiden jag slet med att moppa slet lillan med att rita en teckning på parketten i vardagsrummet. Hyperventilerandes lyckades jag få bort den till slut.

Nu väntar barnen på att vi ska göra chokladbollar, jag finner ingen lust och motivation, undra varför?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar