fredag 19 mars 2010

Stinky

Guds gåva till småbarnsföräldrar måste vara sömnpiller. Jag sov mycket bättre i natt eftersom jag inte vaknade för varje litet knak utan bara när barnen ropade/hostade (vilket var tillräckligt i sig).
Det vore en klar överdrift att säga att jag känner mig utvilad, men jag kan se målet i horisonten nu i alla fall.

Nu på morgonen har jag gått runt och undrat vad det är som luktar svett. Till slut hittade jag orsaken vilket var lillan som haft hög feber i natt. Dessvärre låg hon klistrad mot mig hela natten så jag luktar lika mycket svett som hon gör. Jag hinner inte duscha innan vi ska till apoteket så jag hoppas att de andra kunderna håller avstånd i kassan.

Jag ringde till barnläkaren vi träffade i måndags och berättade att dotterns hosta inte är ett dugg bättre. Hennes feber är äntligen borta men hon hostar tills hon kiknar och kräks ibland upp slem. Läkaren skrev ut en annan medicin som vi ska prova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar