onsdag 19 november 2008

Pepparkakor

På lördag ska vi äntligen baka pepparkakor. Undra bara vilket recept jag ska använda, jag har tappat bort favorit-receptet på pepparkaksdeg.
Nya formar har inhandlats och även en barnkavel till stora tjejen.

En annan sak vi ska göra i helgen är ett sockerbits-slott. Jag och sonen ska göra ett slott av sockerbitar och sedan dekorera det lite "juligt". Helst vill jag göra pepparkakshus, men efter huset vi gjorde för 4 år sedan ger maken mig onda ögat varje gång det kommer på tal. Jag kom nämligen med den briljanta idén att vi skulle ha färgade fönster, belysning osv osv i huset. Det slutade med att kåken tog en helg att bygga!!!!
Som dekorationer utanför hade vi choklad-snögubbar och i ett pms-ögonblick råkade jag bita av huvudena på dem.... Jag tyckte att det var bättre att göra så än att äta hela snögubbarna, riktiga snögubbar brukar ju faktiskt också tappa huvudena. Sonen och maken har ännu inte förlåtit mig för den incidenten så pepparkakshus lär det inte byggas på många år i det här huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar