måndag 24 november 2008

Botemedel mot mammiga barn

Eftersom jag har dragits med den här förkylningen nu i vecka efter vecka så händer det att huden under näsan blir lite avskavd av att man snyter sig 247 ggr per dag. När ungarna badade smetade jag på lite salva för att få det att läka lite och genast såg lillan detta. Hon tittade på mig med avsmak och vägrade sedan att vara nära mig under resten av kvällen. Lillfisan som annars är så mammig att jag har fått frågan om navelsträngen sitter kvar, fortsatte att upprepa "Daddy, Daddy" som ett mantra för att han inte skulle glömma att hon bara ville vara med honom.
Stora tjejen var helnöjd eftersom hon inte ens behövde slåss för att få egen mamma-tid, men samtidigt tyckte hon att situationen var lite läskig eftersom det inte är varje dag lillan väljer bort mamma.

Nästa gång lillan blir för mammig ska jag alltså bara ladda med en stor tub Idomin så kan jag gå ut på krogen utan att behöva oroa mig för att hon skriker efter mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar