torsdag 6 november 2008

Jag älskar bolaget

Idag släpade jag mig iväg till stora mataffären själv. Det är ju lite lättare att handla utan barn så jag passade på att slinka in på Bolaget för att köpa det vi behöver till våra drinkar i helgen. Trött och sliten, som den 32-åriga trebarnsmamma jag är, hasade jag genom gångarna för att hitta rätt sorter. Till saken hör att jag inte ens visste vad för sorts alkohol jag letade efter.
Hur som helst så hittade jag det jag skulle och ställde mig blek och eländig i kön där allas andedräkt stank sprit som jag inte kan namnet på. Kassörskan som jag tippar var några år äldre än mig bad om legitimation! Genast var påsarna under ögonen borta, huden kändes som om den lyste av en ungdomlig solbränna och benen kändes inte längre tunga. På sekund förvandlades jag till en pigg och fräsh 19-åring som försökte få tag i en flaska sprit till helgen.

Jag älskar Bolaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar