torsdag 13 november 2008

Hur man reflekterar över saker...

...eller inte.

Ibland slår det mig hur skruvad min värld är.

Igår när jag kom hem låg det i vasken; legobitar, vällingmuggar, ett nystan äggnudlar (trots att vi inte ätit nudlar)samt lite godispapper. Detta reagerade jag inte alls på utan bara konstaterade att sakerna var där, drack mitt vatten och gick vidare.
Hade tex brorsan kommit hem till sig och hittat samma saker i sin vask hade han nog fått dåndimpen.

Jag fick också återberättat för mig idag hur mina döttrar en dag hade dansat med varandra så sött och plötsligt hade en tagit stryptag på den andra, mitt i den fina dansen.
Det låter precis som mina tjejer, men händelsen minns jag inte eftersom liknande saker händer hela dagarna här.

Lillan är ju jätteduktig med att gå på pottan, men på sista tiden så har hon utvecklat en förkärlek för att bajsa på golvet här hemma. Så fort hon får chansen åker byxorna och blöjan av och så får vi leta korvar på golvet. Man vill ju helst hitta dem innan man har trampat i dem.
Tänk på detta nästa gång ni kommer hem till oss!

1 kommentar:

  1. Det låter som att vi ska ha gummistövlar på oss imorron när vi ska vara barnvakt? Trots det ser jag fram emot det!:-)

    SvaraRadera