lördag 21 september 2013

Så mycket roligheter

Vi hade verkligen en toppenkväll med grannarna igår. Jag och maken lagade oxfilé med hasselbackspotatis , rödvinssås och en varm sallad på färska bönor, sparris och champinjoner. Till efterrätt gjorde jag en cheesecake.

Äntligen hittade jag det perfekta receptet på rödvinssås också! Den var underbar i smaken, och glansig och härligt vinröd i färgen. Maken sa till mig säkert 8 ggr att spara det receptet.

Efter barnen hade lagt sig hoppad vi andra i badet som äntligen är lagat:

En kväll som laddar batterierna ordentligt måste jag säga, och då är ändå den stora festen ikväll! Maken står i köket redan nu och förbereder en del av den mexikanska maten till ikväll. Dekorationerna fixade jag härom kvällen.

Ska bli grymt kul ikväll!

 

2 kommentarer:

  1. Men vilken meny!
    Låter väldigt väldigt gott!
    Jag låter mej gärna bjudas på detta nästa gång vi träffas ;)

    Marianne

    SvaraRadera
  2. Jag kanske får slipa på en riktigt vass trerätters nästa gång du kommer. ;-)

    SvaraRadera