lördag 28 september 2013

Är här och nu och njuter av det

Ännu en kväll har jag bäddat mer de små i min säng, och nu ligger jag här och lyssnar på dem när de sover. En fiser och den andre pratar i sömnen, och konstigt nog älskar jag det! Jag vet att dagen då dessa stunder är över kommer närmare och jag passar på att njuta när jag kan.

Självklart njuter jag av tonårssonen med! Framför allt fyller han mig dagligen av stolthet. Igår kväll skulle han på filmkväll hos en kompis och trodde att han skulle komma hem på natten. När jag gick och la mig försökte jag ringa honom, men fick inget svar. Även om han är ordentlig blev jag orolig och tänkte att han kanske skulle stanna där men glömt att ringa. Jag vill ju veta var han är! Kl 23.25 kom han hem och bad om ursäkt för att hans mobil laddat ur. Min fina, duktiga pojk!

Mina barn föddes med utmaningar i livet, men jag är ändå inte orolig för hur framtiden kommer att se ut för någon av dem.

Hur kunde jag få hela 3 så fantastiska barn?!

 

2 kommentarer: