onsdag 29 maj 2013

Vår sista förmiddag i New York

Eftersom vi visste att vi skulle sitta mycket under resan bestämde vi oss för att röra på oss så mycket vi kunde under tiden innan avresa. Vi tog en promenad till Central Park som tog ca 15 min, sedan promenerade vi runt där i ca 1 1/2 timme innan vi gick tillbaka.

Ser ni mig mitt på bron?

En liten sköldpadda mitt i vattnet:
På vägen tillbaka låg en affär med juldekorationer. Självklart var vi tvungna att handla.

Och så hann vi med en fika innan vi gick tillbaka till hotellet:

I USA kan man hitta mycket roliga och märkliga saker. Den här flaskan hittade jag på flygplatsen. Lägg märke till vilken smak den har:

På flygplatsen fanns också en Ben & Jerry's bar, det missade vi inte. Gissa vilken glass som är min!

Nu är vi alltså hemma till vardag igen. Helt ok faktiskt när man saknat småtrollen och ullbollen galet mycket.

 

1 kommentar:

  1. Ser helt underbart ut, känner igen mycket från alla filmer man sett därifrån men även från när jag själv var där för en herrans massa år sedan. Skulle väldigt gärna åka tillbaka nu efter så många år när man uppskattar ställen på ett kanske helt annat sätt.

    Ser ut att ha ätit väldigt mycket smaskigt med....mums.....

    Du får berätta mer senare!
    KRAM

    SvaraRadera