måndag 6 maj 2013

Ångest delux

Nu ikväll skulle jag på kurs och sonen skulle passa tjejerna. Han har passat dem rätt många gånger och det brukar gå jättebra. Sist hade de dock kört med honom och sprungit upp flera gånger och sagt att de inte kunde sova. Här bör tilläggas att de aldrig gör så här annars, så det var bara för att testa brorsan.

Idag förmanade jag dem flera gånger för att göra så igen, och mycket hoppfull åkte jag på kursen. Kl 19.30 la sonen lillan, och kl 19.45 la han dottern. Allt gick bra. Jag hade gett honom tillstånd att vara på sitt rum om han hade dörren öppen så att han skulle höra om de ropade.

Kl 20.45 kom jag hem och genast hör jag ett tyst snyftande. Lillan satt uppkrupen i fotändan på sin säng och grät stora tårar! Det visade sig att det var en spindel vid huvudändan på hennes säng och eftersom jag sagt att hon inte fick springa upp hade hon inte vågat hämta brorsan för hjälp. Där hade hon alltså suttit i 1 timme och en kvart och varit rädd för spindeln!!!

Jag dödade spindeln, kröp upp bredvid henne och bad så mycket om ursäkt för att jag inte gjort klart att hon självklart får gå upp om hämta hjälp om det är något.

Usch vad dåligt samvete jag har nu!!!

2 kommentarer: