onsdag 8 maj 2013

Sista matlagningen avklarad

Igår avverkade jag min sista matlagningsdag på dagis. Många undrade om det kändes vemodigt, men det kändes bara skönt. Vi är klara med dagstiden och redo att gå in i något nytt, dvs att ha tre skolbarn här hemma.

Efter matlagningen var det middag här hemma och sedan fotbollsträning för dottern. Jag var rätt mör när tjejerna la sig.

Barnen har studiedag idag så sonen hade en kompis som sov över. De skulle komma hem kl 00 och jag orkade inte hålla mig vaken så länge så jag ställde klockan för att kunna kolla att han var hemma. Ordentlig som han är kom han hem kl 23.45 och knackade försiktigt på min dörr och berättade att han var hemma.

Skönt att han sköter sig så himla bra! Värre kommer det bli med dottern i tonåren, har redan mardrömmar om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar