måndag 27 maj 2013

En intensiv och underbar dag

Vi började gårdagen med att sonen tog sovmorgon och jag och maken tog en tur med häst och vagn i Central Park.

En helt fantastisk upplevelse som man inte borde missa om man är här!

Sedan åt vi Mors-dags-brunch på restaurangen "The View" på 47:e våningen.

Efter det tog vi en tur runt Manhattan med buss:

Två killar som spelar schack på en balkong:

Platsen där World Trade Center stod:

Freedom Tower (WTC):

Frihetsgudinnan:

På kvällen åt vi mexikanskt...

...och drack drinkar:

Sedan gick vi på bio och såg Hangover 3 innan vi strosade tillbaka till hotellet. Här kan man se vad som helst på gatorna:

Kl 23 på kvällen är det fortfarande lika mycket folk på gatorna som det är mitt på dagen:

Nu packar vi och om en halvtimme åker vi mot flygplatsen. Jag får berätta om vår sista förmiddag här när jag kommer hem.

Det har varit en av mina bästa resor någonsin och jag är så himla glad att just vi tre gjorde den!

 

3 kommentarer:

  1. Älskar det! Och att ni snart kommer hem! <3

    SvaraRadera
  2. Har verkligen märkts genom bilderna med vilken otrolig resa det varit, man blir riktigt sugen på att åka dit! Ska bli roligt att få höra allt och se fler bilder. Dags för en kopp te snart!!!

    SvaraRadera
  3. Så himla kul, vilken upplevelse! Jag vill bara åka dit NU!
    Väldigt vackra bilder.
    Kram

    SvaraRadera