lördag 23 juni 2012

Lillans födelsedag/ Midsommarafton

Dagen började med sedvanligt uppvaktande på sängen av födelsedagsbarnet:



                                      

Det fina blomsterarrangemanget vi beställt till henne:

                                      




                                            

Morotkaka på hennes egen beställning:


Efter lunch var det firande av nybliven 5-åring. Den ungen kan konsten att njuta av något gott! 


Sedan var det dags att åka och plocka blommor till kransarna:


Mamma och jag gjorde kransar:


Lillan åt upp mina krusbär trots att de inte mognat än. Jag blir galen på detta då jag väntar ivrigt på att äta solmogna krusbär. Hon utvelade till och med en metod för att inte bli upptäckt, dvs att sätta sig ner vid busken med ett paraply över sig och stoppa in bären i ena kinden som en hamster. Där skulle väl aldrig någon kunna upptäcka dem va?!


Så här fina blev kransarna:


Efter middagen körde vi lekar i lag om 4 personer styck. Barnen fick välja sina lag så det blev ett tjejlag med dottern i täten och ett pojklag med lillan i täten. Min mormor var domare.
Tjejerna vann, med lite hjälp av hunden som var med och som helt klart höll på oss.

En mycket trevlig födelsedag och midsommaraften. Idag kom den efterlängtade slöardagen då vi äter rester från gårdagen och bara är. På sin höjd lägger jag in en maskin tvätt!
Gästerna från gårdagen kommer förbi och delar resterna med oss så det blir alldeles säkert en bra dag idag med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar