torsdag 7 juni 2012

Bra köp

Nu kommer jag att rekommendera en produkt igen. Jag får inget alls för att rekommenera den och ingen har bett mig göra det, jag vill bara dela med mig av ett bra tips.

Dagens tips är en Magic Bullet!


En så liten maskin som kan göra så mycket! Jag använder min flera gånger om dagen, på riktigt!

Lillan gillar jordgubbsslush, då lägger jag i lite isbitar, jordgubbar och lite jordgubbssaft, sedan kör jag tills allt är mixat. Hur gott som helst!

Till lunch har jag den här veckan gjort omelett. Knäcker ett par ägg i behållaren, tillsätter mjölk, färska kryddor, spenat, ost, skinka, kronärtskocka eller vad man nu vill ha och kör snabbt. Sedan steker man den som vanligt. Idag gjorde jag en omelett till sonen också och han älskade den!

När tjejerna kommer hem på eftermiddagarna är de lite småhungriga. Dottern är ju alltid hungrig, men lillan äter rätt dåligt och behöver därför fyllas på ofta. Deras favorit på eftermiddagarna är en bärsmoothie. Lite röda (frysta) bär, youghurt, och lite juice, sedan kör jag tills den är slät i konsistensen. Nyttigt, mättande och gott!
När jag gör en sådan smoothie till mig brukar jag istället ha banan och massa frön i. Typ linfrön, melonkärnor osv.

Den fungerar också bra att hacka lök i och göra salsasås. Det tar bara ett par minuter att göra en smarrig salsa i den här!
Guacamole däremot gör jag inte i den här, det blir lite för mosigt.

Det finns juicepress att köpa till den, men den hittar jag inte i Sverige. Skulle inte vara helt fel att ha! Eftersom själva mixern tar så liten plats kan den ju alltid stå framme och därför används den verkligen.

Om ni har mer tips på vad den kan användas till tar jag gärna emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar