torsdag 15 september 2011

Sammanfattning

Imorgon är det fredag igen och hur ska man då sammanfatta veckan? Den har varit tung och fylld av trista nyheter. Dock försöker vi lösa en sak i taget.

Barnbidraget kommer att utebli, men jag jobbar på att skaffa en inkomst att visa upp så att det kommer tillbaka.

Jag väntar på en tid till sjukhuset för att åtgärda det som barnmorskan upptäckte.

Maken var på banken för att prata lån, och då säger de att vårt hus är värt 600 000 kr mindre än de sa sist. Vi fick båda panik och visste inte vad vi skulle göra. Banken rekommenderade att vi skulle kontakta en mäklare som kunde värdera huset, med det kostar 3000 kr och det är pengar som vi inte har just nu. Då kommer vår räddare i nöden och träder in! Vi har turen att ha vänner som är fantastiska och imorgon kommer en mäklare och tittar på vårt hus.
Förstår ni vilken lycka man känner när något plötsligt går vår väg?! Efter alla motgångar behövde vi det här, och vi är dem oändligt tacksamma!

Jag har haft bra kontakter med sjukvården angående barnen så det ger mig hopp om att skolan ger mig samma positiva svar när jag ringer nästa vecka.

Eftersom jag skriver och inte pratar här så hör ni ju heller inte hur jag låter, men min hosta är värre och jag har nästan ingen röst alls idag. Jag har börjat dricka Aloe vera nu så jag hoppas att kroppen blir starkare framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar