fredag 2 september 2011

Musligodis

Äntligen fredag igen! Som jag har längtat den här veckan.

När dottern var på skolan städade jag och lillan hela huset. Vi planterade också lite höstblommor på framsidan huset och tvättade några maskiner.

Efter mellanmålet bakade jag musligodis med barnen:



Egentligen skulle det vara mörk choklad istället för vit (vilket hade varit ännu godare) men lillan får ju migrän av mörk choklad och hon har redan haft huvudvärk idag så vi chansade inte.

Nu sitter tjejerna och äter popcorn och ser på "Peter Pan", själv vilar jag en stund efter dagens fejande.

Imorgon ska jag på ett spännande möte, ser mycket fram emot det.

3 kommentarer:

  1. Aaaw men hallå. Du kan inte slänga ut en bild på mumsigt musligodis och inte hänvisa till recept heller. Reeecept tack :-D

    SvaraRadera
  2. Hi hi, hittade receptet i en prinsessbok här hemma. :-D

    Här kommer det:

    150 g choklad
    227 g musli
    28 g smör
    3 msk sirap
    godis till dekoration

    Bryt chokladen i bitar och lägg i en kastrull. Tillsätt sirapen och smöret, smält över svag värme och rör hela tiden.
    Rör i muslin och häll ut i en smord bakform. Dekorera med godis.
    Låt stå i kylen i 2 timmar och skär sedan fina bitar.

    SvaraRadera