måndag 19 september 2011

Pastellfärgad medicin smakar bäst!

I natt hade dottern över 40 graders feber och då kom migränen som ett brev på posten. Hon berättade i morse att den lilla röda lampan på tvn, som visar att tvn står i standby-läge, skar genom huvudet på henne när hon tittade på den. Precis så ljuskänslig var jag också vid migrän när jag var liten! Lillan blir också ljuskänslig, men inte lika mycket.
Dottern kräktes flera gånger och mådde verkligen inte bra, men när hon vaknade i morse verkade det värsta vara över.
Efter lunchen tyckte jag att lilla sjuklingen borde få något gott för att få kraft att orka bryta ner sjukdomen. Den här "medicinen" ser väl ut att ge kraft?!



Dottern var i alla fall nöjd och hävdade att hon kunde känna hur "soldaterna" besegrade "bacilluskorna".

1 kommentar:

  1. När jag var barn hade jag en kompis som fick fruktansvärda migränattacker då och då. Hon led oerhört och var ofta hemma från skolan. Det eskalerade när hon kom i tonåren och då testade man akupunktur. Om hon växte ifrån migränen eller om det var nålarna vet man ju inte men själv upplevde hon att det var akupunkturen som hjälpte henne. Hon är fri från huvudvärk av den typen idag. HOPPAS er lilla kan slippa migrän, oavsett vad ni hittar som kan hjälpa.

    SvaraRadera