måndag 26 september 2011

Ett avslut på studierna

Idag gjorde jag något jag dragit mig för länge. Jag tog alla mina gamla böcker jag köpte under min tid på Universitetet och åkte dit för att lämna in dem för försäljning.
Så många minnen som mötte mig i dörren, och så många känslor som hälsade på.
Jag minns min tid där som en tid med hopp och entusiasm över framtiden, men också en tid av ångest och oro för att inte räcka till varken i skolan eller hemma.
Mina sista månader som student var oerhört jobbiga och även de följande när jag väl insett att jag måste hoppa av.

Idag var det ett avslut för mig. Jag har insett att jag inte inom den närmaste tiden kommer att kunna återuppta mina stuider, så böckerna jag satt på skulle göra bättre nytta hos någon annan.
Det var med sorg och besvikelse jag idag tog avsked av min tid som student, men ingen lärdom kan ju någonsin vara förgäves.

Nu känns det extra skönt att jag slutade på ett bra sätt, inga tentor missade eller arbeten jag skulle ha lämnat in. Jag är godkänd i allt jag gjorde under mitt första år och det är stoltheten över det jag tar med mig därifrån.

1 kommentar:

  1. Så bra att du gjort det! Tror att det är bra just för att kunna gå vidare. Kunskapen har du kvar, och vetskapen om att du under andra förhållanden klarar av att plugga, även i ett tufft tempo. Inga tentor eller annat som ligger och skräpar. Det är bara att ge dig själv en varm klapp på kinden, här kommer en stor kram från mamma! Fantastiska ungen min!

    SvaraRadera