onsdag 21 september 2011

Ont i örat

För andra natten på raken vaknade jag varje gång jag svalde i sömnen. Örat värk te och när man försöker att INTE svälja så sväljer man mer.
Hela dagen har jag haft ont i båda öronen så jag bokade en tid till Vårdcentralen. Tydligen så har jag massa vätska bakom trumhinnan som orsakar ett tryck och även början till vaxpropp i ena örat. Sköterskan trodde att jag kanske hade någon inflammation i hörselgången, men det var svårt att se. Nu är det kortisonspray som gäller i 1 vecka, sedan propplösare till örat. Blir det inte bättre ska jag tillbaka.



Varje gång jag pratar eller sväljer gör det galet ont i öronen, men dotter har i alla fall sin första feberfria dag sedan i lördags. Hennes hosta är dock lika illa som alltid när hon är förkyld.

1 kommentar:

  1. Hallå min tvillingsjäl!! Ytterligare en sak.. det där med öronen, jag har haft problem med mina öron i ett par veckor, inte kunnat höra,ont i huvudet och yrsel. Var på vårdcentralen där de spolade bort 2 stora vaxproppar. Nu hör jag ALLDELES för bra ;-)
    Kram på dig och nu håller jag tummarna på att ni får vara friska ett bra tag framöver!! ♥

    SvaraRadera