måndag 12 september 2011

Den där Murphy...

...har varit framme igen!
Inte nog med att jag dras med höstens ANDRA förkylning, nu tänker Försäkringskassan roa sig med att sparka lite på mig medans jag ändå ligger ner.
Pga att jag inte jobbar i Sverige får jag nu söka barnbidrag från grannlandet, där maken jobbar. Detta har jag gjort och handläggningstiden är ca 6 månader från att alla dokument har kommit in. Maken skickade de sista pappren idag.
Försäkringskassan har beslutat att inte ge mig mer barnbidrag från Sverige utan tycker att jag ska vänta på pengar från det andra landet. Detta kommer ju innebära att jag förlorar flera tusen kronor i månaden i upp till 6 månader! Detta när jag redan går hemma helt utan ersättning.
Hur räkningarna ska betalas nu under hösten är ett stort frågetecken, en enorm stress!
Varför går allt emot mig???

Jag har beställt Aloe Vera saker för våra sparpengar, ett sätt att försöka komma igång och tjäna pengar. Vad tror ni har hänt med det paketet?! Jag skulle ha fått det i fredags, men Posten hade problem och det blev fördröjt. Igår kväll hamnade paketet på Posten i Örebro, trasigt!!! Nu verkar det stå stilla där och vem vet om det alls går att skickas!

Behöver jag säga att jag känner mig jäkligt ledsen och frustrerad?! Jag sliter som ett djur för att få allt att gå ihop och så går allt emot mig.

Sist men inte minst så hade jag tid för cellprover idag. Naturligtvis såg inte allt bra ut och jag ska på vidare kontroller.

Nu ska jag tillåta mig att deppa idag, sedan ska jag samla kraft nog att kasta ut den där Murphy imorgon.

1 kommentar:

  1. Fy fan vad jobbigt! Skickar över tusen kramar Jill! Tänker på dig <3

    SvaraRadera