fredag 30 september 2011

Aloe Vera är bra till mycket och många

Vår katt är den mest kräsna katt jag någonsin stött på! Han äter inte fisk, tycker inte om grädde och får han i sig något annat än kattmaten (för katter med känslig mage) kräks han eller får diarré.
Själv har jag ju börjat dricka Aloe Vera Gel som innehåller 96% Aloe Vera. Det har gjort underverk med min mage och jag försöker febrilt få resten av familjen att dricka den.
Denna dryck är lämplig även för barn och faktiskt också till djur så jag har funderat lite på hur jag skulle kunna få i katten lite Aloe Vera. Jag fick ett tips om att blöta lite av torrfodret med drycken, men tänkte att han skulle vägra.
Det tog 2 minuter sedan hade han slukat allt och även slickat rent tallriken.



Nu återstår att se om han blir bättre i magen av detta. Dyrt för mig blir det, men det är den lilla prinsen värd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar