lördag 11 december 2010

Underbara December

Hela veckan har jag tjatat på min man om att det inte blir en riktig jul om man inte har haft en riktigt shoppingdag på stan i december. Man ska trängas med alla andra julshoppare, beundra julpyntet på stan och utmattade landa en stund på ett mysigt café.



Idag skulle vi snabbt in till stan med barnen och göra några korta ärenden. Istället ville mamma ha barnen medan vi åkte in till stan, och vips hade hade lördagen förvandlas till min julshoppingdag. Jag sken som en sol när vi vandrade mellan affärerna och fyndade lite här och där, maken var nog mest nöjd med att se mig nöjd men han köpte faktiskt också en julklapp som han var nöjd med.
Vi avslutade julshoppingen med att köpa med lunch hem till mamma vilket visade sig vara en bra idé.



På eftermiddagen var det dags för barnens kompisars födelsedagskalas som var en spännande skattjakt i skogen. Vi fick hjälp av skogsväsen i underliga kläder under äventyret och mitt i den mörkaste skogen hjälptes barnen åt att gräva fram en 500 år gammal skatt under en gran. En eld tändes efter det och sedan satt barnen andaktsfullt runt den och åt korv.



Även om det här med kyla inte är något för mig så älskar jag december. Redan i augusti börjar jag längta efter den här tiden, och dagar som denna förstår jag varför.

1 kommentar: