måndag 20 december 2010

Jullov

Efter en alldeles galet stressig dag har jag tagit jullov. Eller ja, både jag och tjejerna eftersom de är hemma från dagis imorgon så att vi undviker magsjukan som härjar där.
Efter att jag kört tjejerna till dagis i morse körde jag sonen till skolan. Sedan till mataffären och handlade julmat för nästan 2000 kr. Nästa stopp var Systembolaget för att köpa julklapp till Tomten (ja jag hör hur illa det låter). Sedan IKEA för att köpa ram till familjekortet vi tog i somras. Slutligen åkte jag till leksaksaffären och bytte en present dottern fick i födelsedagspresent men som tyvärr inte fungerade.
Jag hann precis hem och slängde in mig lunch innan det var dags för att hämta tjejerna igen.
Egentligen skulle jag dessutom ha åkt in till stan och hämtat tv-spelet som varit inlämnat men min snälla mamma tog hand om det åt mig.
När jag hämtade tjejerna fick jag arbetsuppgifter från dagis så det var bara att åka hem och sätta tänderna i det.
3 timmar senare var jag tillbaka på dagis för att städa och montera ihop den nya dammsugaren. 3 timmar efter det klev jag trött och sliten in genom ytterdörren och tog jullov.

Tjejerna sover i samma rum i natt för att fira jullovet. Finns det något mysigare än att krypa ihop med någon man gillar och tissla och tassla tills mamma och pappa säger ifrån?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar