fredag 3 december 2010

Astma

Dotterns jäkla hosta är nu tillbaka. Den där envisa hostan som liksom låter som om hon hostar i en burk, ekar på något konstigt sätt.
Jag har (mycket) stark hostmedicin hemma, men den gör verkligen ingen skillnad alls. Istället provade jag den här som dottern fick utskriven för länge sedan när någon läkare fick för sig att hon hade astma:



Vips är hostan nästan helt borta och hon leker med lillasyster för fulla muggar.

Jag har en telefontid med tjejernas barnläkare nästa vecka, egentligen för att se hur vi går vidare med lillans huvudvärk, men då får jag nog ta upp detta med hostan.

Imorgon är det badkalas och då kan det ju vara bra att ha en väl fungerande medicin att ge till huvudpersonen.

1 kommentar:

  1. min dotter hade s.k. falsk krupp när hon var mindre. det lät precis så där "burkigt" och metalliskt. inget slem eller så bara hackande skällhosta. och den kunde hålla i sig i månader! ofta med feber som följeslagare iaf till en början. vi fick inte medicin alls vad jag minns. rekommenderades väl att köpa nåt receptfritt (som inte hjälpte).

    SvaraRadera