lördag 18 december 2010

En lördag nära jul

Morgonen till ära bestämde vi oss för att våga oss ut i julrushen och delta i spektaklet. Jag och maken köpte en GPS till oss själva i julklapp, något jag längtat länge efter.



Vi spontanhandlade också en mycket dyr julklapp till någon i vår närhet. Denna person kommer att bli mycket glad och förvånad på julafton, mer än så avslöjar jag inte nu.

Redan innan hade vi bestämt att vi skulle införskaffa en julgran idag, och detta är något som maken drar sig för in i det längsta. Anledningen är att jag är hemsk att handla julgran med! Jag måste uppsöka varje granhandlare i hela stan och utförska varje gran de har både invändigt och utvändigt. Sedan måste jag åka tillbaka till de bästa ställena och se om de finaste granarna finns kvar innan jag bestämmer mig. Som ni kan förstå kan detta ta precis hur lång tid som helst. Förra året var det dessutom -18 grader när vi gjorde detta så det var inte konstigt att maken oroade sig. Dock var hans oro förgäves, jag tog första bästa gran jag tittade på utanför Ica Maxi, den var helt enkelt perfekt!
Så här fin blev den:





Ja just det ja, vi hann ju med att bada lite också:



Maken bytte vatten i badet i torsdags så det är helt rent och fräscht. Ni som kommer hit över jul och nyår glömmer väl inte badkläder va?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar