onsdag 29 december 2010

Drömmer mig bort...

...till fjärran länder och glömmer nästan att blogga lite.
Jag har ju alltid en resa på lut, just nu har jag snöat in på Mellanöstern lite. Det roliga är att jag alltid lyckas få maken intresserad också, vilket inte är så svårt eftersom han också älskar att resa.

Hur som helst, idag var jag och tjejerna på badhuset och hade kul, ett säkert kort.
Sonen är hos sin pappa och maken fortfarande på jobb så det blev lite av en tjejkväll här hemma.

När det är helg brukar jag låta tjejerna bestämma lite själva vad de vill äta till middag, en enkel lösning brukar bli dagens middag:



Grönsaker, salta pinnar och köttbullar. Tjejerna tycker om att stoppa i de salta pinnarna i köttbullarna och göra spindlar, glassar och gud vet allt vad de gör.
På helgen ska de också känna att det är speciellt och det gör inte de när vi serverar pilgrimsmusslor här hemma.

Till efterrätt serverades två sorters glass:



Vinnaren av de två sorterna blev:



Nej, nu ska jag drömma ett par minuter till, sedan sängen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar