söndag 28 november 2010

Skryt

För er som inte vet det så är det Kattens Dag idag. Här i stan kunde man ta med sin katt och få den bedömd av en domare och detta tillfälle bara kunde jag inte missa. Jag har varit så nyfiken på att göra detta sedan vi köpte vår prins, men jag har inte tålamod för kattutställningar.
Resultatet blev att han har en icke godkänd teckning på ena tassen, vilket tydligen var synd eftersom han i övrigt är superfin! Domaren var imponerad av hans kropp, profil, päls och ögon och mest av allt av att han var så himla lugn trots att han inte var van vid en sådan miljö.
Lilla pälsklingen var lugn som en filbunke och brydde sig inte ens om hunden brevid oss som skällde, han var bara nyfiken och glad hela tiden.
Lite kul att domaren frågade om jag badar katten ofta eftersom han hade så fin päls. Jag visste inte ens att man bör/ska det. Han är ju ren och fin hela tiden ändå eftersom han inte går ut. Vi skippar nog det där med bad om han inte blir väldigt smutsig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar