lördag 6 november 2010

Island dag 1

Vi anlände till hotellet kl 17.30 igår, efter en hel del krångel med hyrbilen. Jag vill inte gå in på det för mycket, men jag kan kort säga att jag sitter på en handduk på passagerarsidan och får hålla i GPSen så att den inte ramlar ner...

Eftersom vädret var klart bestämde vi oss för att boka in oss på en nattur att jaga norrsken redan första natten. Först sprang vi dock ut på stan för en snabb middag. Det blev italienskt på restaurangen La Primavera:



Maten var helt underbar och vi hade lätt kunnat beställa fler rätter, om inte tiden hade varit knapp.

Väl ute på norrskensturen hittade vi faktiskt norrsken flera gånger. Inte jättestarkt som man hade hoppats, men väldigt klart och över hela himlen. Tyvärr fick jag inga bilder då det var för mörkt att ta kort.
Efter halva turen stannade vi för en paus och vi blev infösta i ett stort garage på en bondgård. Där skulle vi tydligen roa oss själva med pingisbord och ishockeyspel. Inte precis vad man föredrar mitt i natten, men det var ganska intressant.



Maken var ju road om inte annat...

När bussen äntligen släppte av oss vid hotellet efter kl 1 på natten var det så kallt att jag trodde att jag skulle frya ihjäl. Ändå var jag tvungen att köpa en varm våffla att ta med till hotellrummet. Supergott och med mössan på i sängen blev jag snabbt varm igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar