torsdag 17 juni 2010

Under kniven

Igår låg jag under kniven på sjukhuset och fick mina leverfläckar borttagna. De såg väldigt bra ut tyckte läkaren och sa att hon sett tusentals likadana och att de aldrig är något farligt. Självklart ska de ändå analyseras.
När jag frågade läkaren om det skulle göra ont frågade hon mig om jag fött barn. Herregud vad opsykologiskt!!! Jag blev ju livrädd och återupplevde förlossningen med lillan under ett par sekunder.
Det gjorde inte särskilt ont och nu är de i alla fall borta.

Lite lustigt så där var att när jag satt på styrelsemöte på kvällen började jag plötsligt blöda från ena såret och de andra undrade lite oroligt varför jag blödde ur halsen.

Nu ska jag ta en dusch och sedan ge mig iväg till vårdcentralen för att ta ett EKG. Jag misstänker att mitt blodtryck har gått upp sedan sist eftersom jag skakar, är yr samt domnar i ena foten och ena handen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar