tisdag 1 juni 2010

Åkommor

Idag var jag hos läkaren och fick konstaterat följande:
  • Ett av mina födelsemärken växer och ser illa ut, det måste bort fortast möjligt.
  • Ett annat födelsemärke ser inte så illa ut men rekommenderas att ta bort.
  • Mitt blodtryck är för högt så nu ska de utreda ev. hjärtsjukdom med tanke på att min pappa fick sin första hjärtinfarkt vid 38 års ålder. EKG kommer att tas inom en snar framtid.
Härligt att höra precis när man sitter och tentapluggar anatomi och sjukdomslära...

1 kommentar:

  1. Usch då! Jag tagit bort 9 födelsemärken sammanlagt och vet hur det känns att både ta bort dem och vänta på svar.. Hoppas de är ofarliga! Högt blodtryck har jag däremot aldrig haft (tvärtom), bra att de tar det på allvar och kollar upp det! Tycker annars att sjukvården tar väldigt lätt på unga kvinnors besvär som att vi bara inbillar oss eller att det borde gå över av sig självt (du är för ung för att vara sjuk på riktigt, typ..).

    SvaraRadera