lördag 5 juni 2010

Första doppet

Förmiddagen gick ut på att köpa kläder åt det äldsta barnet i familjen, som absolut inte vill ha nya kläder eller skor. Samtidigt försökte jag begränsa köpandet av det samma till de små som älskar shopping (ligger det i könsrollerna?).
Efter en fullständigt kaotisk förmiddag i shoppingcentret kom jag ut med shorts och sommarskor till sonen samt sommarhattar, capribyxor och pyjamasar till tjejerna.

Efter att ha pustat ut hemma en timme efter den förfärliga handlingen stoppade jag tjejerna i cykelvagnen och cyklade till stranden för ett premiärdopp (för dem alltså, inte mig).

Lillan älskade stranden, dottern blev sur för att vi inte tog med alla uppblåsbara djur/båtar/leksaker så hon satt i mitt knä tills vi åkte hem igen.







Nu har vi alltså konstaterat att lillan är en strandloppa och dottern är bortskämd och kräsen. Sonen satt kvar på sitt stekheta rum och såg på tvn så han är konstaterad lat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar