måndag 21 juni 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Min stora trygghet just nu har varit att maken inte skulle på jobb förrän om två veckor. Nu är det ändrade bud igen och han åker på onsdag....
Två veckor ensam med barnen när jag känner mig så sliten.
Han ska egentligen gå i strejk nästa vecka och då förlora hela sin månadslön om han har otur. Detta har vi varit väldigt oroliga för, men nu ringde de och gav honom ett alternativ. Han kan åka på onsdag, och inta bara behålla sin lön utan dessutom gå på övertidsersättning eftersom det är utanför hans schemarad.
Ekonomiskt kan vi inte säga nej, men jag lovar att det känns inom mig...

Mamma har lovat att hjälpa mig och det blir väl min räddning.

1 kommentar:

  1. Usch! Det behöver du verkligen inte nu! Tur att mamma kan hjälpa dig, och du, RING om du behöver mig! Jag vet att jag är lite överallt nu, men vänner finns det alltid tid för och du prioriteras högt vill jag lova!

    Kram!

    SvaraRadera