onsdag 25 juni 2008

Tråk tråk tråk

Jag har sååååååååå tråkigt!!! Antagligen för att jag vet att detta är lugnet före stormen, men det gör det inte roligare. Finns det verkligen ingenting att göra, frågar jag mig själv om och om igen. Nix, nada som lockar mig just nu.
Egentligen är det ju en lyx att vara uttråkad, det betyder ju att jag har tid över, vilket i sin tur borde upplevas som lyx i mitt liv. Varför sitter jag då här och lider av tristess?

De få gånger jag har upplevt denna åkomma de senaste åren så har det inneburit att jag har haft tid att oroa mig för något. Nu faller ju detta naturligt att hamna på bröllopet och i mitt huvud ställs bröllopet in och gästerna slutar att prata med oss. En annan tanke som for genom mitt huvud idag var hur vi gör om någon blir riktigt sjuk inför resan. Grannungen kanske har kikhosta, får man ens flyga om man har det?? Det är ju smittsamt som bara den har jag hört.
Någon frågade vad vi gör om det regnar, och då försökte jag hurtigt skämta bort det med att det betyder tur om det regnar på ens bröllopsdag. Nu när jag har tråkigt är det redan moln över hela Kanada som har kommit för att stanna till den 11 juli.

Äsch, jag skiter i det här och går och lägger mig i stället, då vet jag ju att jag har rådigt bot på problemet, i morgon bitti kommer jag att vara allt annat än uttråkad....som vanligt.
Tack och lov för att man har ungar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar