måndag 30 juni 2008

Förberedelser

Tar förberedelserna aldrig slut??? Idag har vi shoppat kläder till tjejerna och en bikini till mig. Mat har inhandlats och välling och annat som ska packas ner i resväskan. I morgon har vi ett läkarbesök och växling av pengar, på onsdag är det två läkarbesök och dags att se över kläderna som ska med, på torsdag ska vi laga mat på förskolan och fredagen ska vi städa och packa bilen. Just det ja, i morgon kväll ska jag iväg och fixa naglarna.

Jag vet inte om jag redan har skrivit det, men svärmor har bokat in mig och svägerskan på manikyr och pedikyr kvällen innan bröllopet, då får jag nya naglar igen. Undra om det kommer att finnas någon med mer fixade naglar än jag i den staden då??

Idag skickade jag också in en annons under "vigsel" i lokaltidningen, sånt är viktigt vet ni, det ska synas att man gifter sig så att folk slipper skvallra bakom ryggen på en och spekulera i konstiga saker. Jag minns när jag flyttade hem med sonen från Sthlm, då gick det rykten om att jag inte visste vem som var pappa till honom, ändå kom ju hans pappa hit på helgerna.
Efter lite funderande tyckte jag att jag fick till formuleringen bra.

Nu ska jag hjälpa sambon med maten, sedan blir det till att uppdatera packlistorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar