lördag 21 juni 2008

Midsommar

Midsommaraftonen förlöpte som väntat, regnskurar och för mycket god mat, detta under tak, påbylsade massa kläder. Alla var där och allt smakade precis så där gott som man mindes det från förra året. Årets nykomlingar på midsommarbordet var varmt välkomna och några kom för att stanna.

Min "lilla" kusin kom också förbi. Hon utvecklas i rasande tempo till en kvinna och se så fin hon var igår:



Sonen och hans kompis sysselsatte sig med att gräva upp grannens potatisland eller något, själv tog jag kort på dem och dokumenterade det hela.




Tårtan anpassades till att vi hade personer vid bordet från en annan kultur, tack för det säger jag bara, den var himmelskt god.



Kvällen avslutades på vår altan där vi drack lite vin och pratade skit. När gästerna hade gått satt jag kvar och hade djupa och mycket intressanta samtal med sonen och hans kompis till midnatt.

Idag är det förberedelser för lillans kalas som gäller. Jag ska baka tårta och slå in paket. Jag har redan förberett sockermassan genom att färga den, jag har också smält dumlekolor i grädde och ställt i kylen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar