fredag 22 november 2013

Logik

Alldeles nyss hörde jag lillan säga följande till storasyster:

"Nej, det där låter inte logiskt!"

Den ungen har så udda språk och tänker så klokt. Jag kom på vad hon sa inför utvecklingssamtalet när vi frågade om det var något på skolan som inte var bra.

"I matsalen säger de att man måste ta av all mat och lägga på tallriken. Sedan säger de att vi inte ska kasta mat. Jag försöker säga att jag inte vill ta det jag vet att jag ändå inte kommer att äta, men då säger de att alla måste ta lite. Sedan skäller de på mig för att jag kastar mat som jag bad om att få slippa lägga upp på tallriken."

Vem är smartast här tycker ni, lillan 6 år eller skolan som styrs av vuxna människor?

2 kommentarer:

  1. Man blir mållös. Hon är vansinnigt klok!

    SvaraRadera
  2. Ja, om man lyssnar på henne! Eftersom hon är så tyst brukar de flesta inte se den här sidan.

    SvaraRadera