torsdag 14 november 2013

En riktig idiot!!!

Idag åkte jag, maken och lillan till en lamp-outlet strax utanför stan. Lillan råkade välta en snögubbe i plast, och jag tog genast upp den igen. En stund senare rusar ägaren fram till oss alldeles rasande och gormar och svär att han minsann inte tänker betala när det är vi som har sönder saker. Vi fattar ingenting och frågar vad han menar. Han fortsätter gorma och säger att snögubben som lillan välte nu är alldeles trasig. Jag erbjuder mig genast att betala, även om jag tyckte att det lät märkligt att den gick sönder. När han visar mig den blir jag ännu mer misstänksam men drar inte igång något bråk eftersom lillan är med, och hon redan är rädd och ledsen över vad den gapande gubben håller på med.

Den här fula snögubben fick vi alltså betala 295kr för! Och när vi kom hem kunde vi lätt konstatera att den inte kunde ha gått sönder när lillan välte den. Hon välte den framåt och skadorna på den är på sidan, bak.

Mest arg är jag dock över gubbens attityd! Om han trodde att vi hade haft sönder något kunde han ha påtalat detta på ett vänligare sätt, särskilt när vi hade ett litet barn med oss. Istället la han skulden på henne när han gormade och svor, vilken vuxen människa gör det?!

Jag uppmuntrar alla här i stan att undvika den affären, vem vet vem som råkar illa ut nästa gång?!

 

1 kommentar:

  1. Det kallas jag allt annat än service! Faan, vad dåligt! Stackars tös...

    SvaraRadera