söndag 24 november 2013

De börjar bli stora...

När man redan har en tonåring vet man att det snart är slut på mysiga familjehelger och man snart blir utbytt mot en drös kompisar. Man blir mer och mer påmind om detta ju äldre de blir, men det är ju en naturlig process som måste få ske.

Igår skulle vi baka pepparkakor, men en kompis till lillan ringde och ville leka så hon försvann kl 11 på morgonen. Dottern lekte också med en kompis och sonen såg jag inte till förrän efter kl 22 på kvällen.

Nu gäller det att passa på att umgås och göra roliga saker med barnen, snart är de åren förbi. Jag vet att många längtar tills barnen är mer självständiga, men när de väl är där vill man backa bandet igen. Nu njuter jag fullt ut av de små stunder man får med tonåringen, och är glad att han växt upp och blivit så bra att jag inte behöver oroa mig för honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar