fredag 22 november 2013

Det här med utrustning...

...verkar jag faktiskt få ihop med relativt liten budget. Vi lyckades komma över varma skor som går att rida i för 99kr/par till hela familjen:

Inte snygga, men varma och med vattentät fotdel.

Idag köpte jag två säkerhetsvästar av hon som har hästarna. Betalade 500kr för båda, egentligen kostar västar ca 1000kr/st.

Dessutom fick vi ett par vinterridbyxor till dottern av henne:

Precis sådana som jag hade tänkt köpa till oss! Dessutom har jag köpt bra handskar till mig och maken samt beställt dessa hjälmar till tjejerna:

Nu behöver tjejerna handskar, jag byxor och maken en hjälm, sedan får vi klara oss till våren!

För övrigt var tjejernas ridpass idag rätt kaosartat. Dottern vill kunna allt utan att öva och lillan övade i smyg och blev jätteduktig. Sedan frös hon och ville vara klar. Jag var tröttare än barnen efteråt!

Härom dagen stukade jag foten (vilket händer ofta pga min EDS) och i natt bestämde sig foten för att bli sämre. Vaknade varje gång jag rörde på den. Idag fick jag springa med tjejerna när de red och det gjorde inte saken bättre. Nu har jag lindat den och hoppas att helgens vila ska göra den gott.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar