lördag 22 december 2012

Så fruktansvärt obehagligt!!!

Igår hände något som jag inte önskar någon annan. Jag fick en vänförfrågan från någon med arabiskt namn och självklart klickade jag på personen för att se vem som ville bli vän med mig. När jag kommer in på den här mannens sida på Facebook ser jag att han använder en bild av mina barn som profilbild! All text är skriven på arabiska så jag förstår ingenting men jag blev alldeles kall och stel i hela kroppen. Jag tror inte att det går att föreställa sig hur man reagerar faktiskt!

Jag skrev ett meddelande till honom och frågade varför han hade stulit min bild och att han skulle ta bort den omedelbart, då skrev han detta tillbaka:

"I like pictures of children"

Så fruktansvärt!!! Jag och massor av mina vänner anmälde bilden till Facebook och jag försökte flera gånger till att skriva till honom men fick inga fler svar. Jag får kalla kårar bara av att skriva om detta.
Runt lunchtid idag var hans sida borta, men på eftermiddagen kom kallduschen att Facebook vägrar ta bort bilden han stulit från mig. De anser inte att det kan kallas trakasserier från hans sida och då får han behålla den! Jag har överklagat och skrivit och rapporterat flera gånger till Facebook idag och hoppas verkligen på ett bra svar imorgon. Annars kommer jag att vända mig till kvällstidningarna! Fler får inte bli drabbade av detta!!!

2 kommentarer:

  1. Men, herregud, vad obehagligt!! Jag håller alla tummar och tår för att du får rätt i detta ärende. Blir ledsen för er skull. Finns så mycket konstigt folk.
    Skrev ett svar på min sida som jag vill att du tar del av. Kände att du hamnade i försvarsposition och det var aldrig meningen att vara orättvis mot dig.

    SvaraRadera