fredag 14 december 2012

Klä granen

Eftersom maken åkte på jobb i natt och inte kommer tillbaka förrän efter jul bestämde vi oss för att klä granen tillsammans redan igår..












Om någon undrar(och det gör folk) hur vi alltid hittar så fina granar så kan jag berätta att det beror på att jag är besatt av att hitta den perfekta granen. Min man drömmer mardrömmar om att leta gran med mig eftersom ingen gran är fin nog för mig. Vissa år har vi letat i timmar, och när det är -20 grader. Föreställ er hur han ställt sig till denna besatthet när det är 2 dagar kvar till jul och jag kräver att få se varje gran i stan MINST 2 ggr!!! Nåja, vi kan ju ändå skryta med stans finaste gran år efter år!

3 kommentarer:

  1. Och vi ska klä våran ikväll! Ser fram emot det. Brukar också få höra att vår alltid är så fin, men sånt är ju viktigt! Ska man titta på en halvtaskig gran hela julen? Nej, tack. När vi klär granen slutar det alltid med gnäll, för jag vill ha en krona på toppen och har vägrat ge mig, barnen vill ha stjärna. Mitt enda krav, annars får de klä den hur de vill. I år ska jag överraska dem med att de kan få bestämma även toppen. Ha ha, vad fånig man är!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, vad kul att du också är petig med granen. :-p Ska bli spännande att se er gran!

    SvaraRadera
  3. Haha, åh vad jag känner igen mig!! Var tvungen att byta ut Grys då den ju börjat barra nu. Åkte runt till 6 ställen och velade och våndades. Hittade EN fin men den skulla ha kostat 695 kr!!!??? ALDRIG!!! Det slutade med att jag köpte en mindre konstgran på Rusta, så även där har jag trotsat mina julgransprinciper! Men, den var ändå billigast och finast av alla de jag såg idag så det får gå för denna gången!

    SvaraRadera