torsdag 20 december 2012

Förberedelser

Oj oj oj vad mycket det är att göra inför jul! Tänk att man blir lika förvånad varje år också!
Idag har jag inhandlat de sista klapparna, gjort ärenden på stan, följt med lillan på hennes 5 1/2 års vaccination, hämtat flera paket (på olika ställen) som jag beställt, fixat present till brevbäraren, sprungit på bandet, lagat mat, tvättat flera maskiner, slagit in klappar och mycket mycket mer. Jag har också förberett morgondagen, då jag ska göra det värsta som finns inför jul: handla julmaten! Jag kan faktiskt bläddra i inköpslistan jag ska ha med mig till Ica Maxi, och det måste ju vara ett riktigt dåligt tecken! Tur att maken fick en bra lön, annars hade nog inte räkningarna blivit betalda den här månaden.

Dessa kvällarna sitter jag som en trasa i soffan när jag helt enkelt inte orkar greja mer, så också ikväll. Imorgon kommer inte att bli något undantag då jag både ska handla mat och julstäda under dagen. Kanske somnar jag före barnen imorgon?!
Hur som helst så sitter jag rätt bra här i soffan och halvsover. Granen här bevid mig är så vacker, och trots trötthet är jag ändå rätt nöjd.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar