söndag 9 december 2012

Bak-kalaset

Idag var dagen för dotterns bak-kalas. Allt gick jättebra och jag tror att barnen var nöjda.

Jag hade köpt förkläden och kockmössor till alla barn: 


Full fart på bakandet: 




Sedan var det paketöppning: 


Och lekar: 


Sedan skulle pepparkakorna dekoreras: 


Och godislådor enligt temat så klart: 


Baktema på den lilla presenten i asken: 



Själv var jag Rudolf: 


Glömde ta kort på fikat, men här är en cupcake i alla fall. Pepparkakscupcakes med skumtomtefrosting.


Dottern är nöjd och jag är nöjd. Kalasen över för i år!

4 kommentarer:

  1. Jag är mållös... Tänk att vara barn och få gå på ett sådant kalas!
    Lite amerikanska influenser?

    SvaraRadera
  2. Det såg jättemysigt ut och barnen såg ut att vara nöjda! Tycker du ska anmäla lilla E som barnmodell, hennes poser är ju makalösa! Kalasen är inte över, vi kommer på söndag! :D

    SvaraRadera
  3. Så här var det. Enligt schema skulle maken vara borta när dottern hade kalas och hon ville ha ett kalas i gympasalen. Lillan får ju lätt migrän och det kändes lite för mycket att ha gympakalas när man var ensam, och vad skulle jag göra med lillan om hon blev dålig under kalaset?! Tyvärr måste vi alltid ha en sådan backup för henne.
    Sedan tänkte jag på vad jag kunde göra bra för dottern, och eftersom jag älskar att baka (och tex har 28 olika sorters strössel) så frågade jag dottern om hon gillade idén med bak-kalas, vilket hon gjorde.
    Dessutom har alla kalas hon varit på de sista 2 åren varit på Leklandet, bowlingkalas eller i gympasal så det var kul att göra något annorlunda.
    Tycker själv att det var ett bra koncept, och till sommaren skulle man kunna köra cupcakes-kalas tex. Eller småkakor. :-)

    SvaraRadera
  4. Jo men på söndag kallar jag det ju "drop-in-fika" så jag slipper stå för underhållningen. :-D Fikat är inga problem. Vi verkar bli riktigt många, de flesta familjer har tackat ja.

    SvaraRadera