söndag 16 december 2012

Drop-in-julfika

I flera år har jag velat ha en drop-in-julfika för släkt och vänner, men inte vetat hur jag skulle få in det i schemat med födelsedagar, lussefirande och annat. I år slog jag slag i saken och slog ihop dotterns släktkalas med detta och det blev en riktig succé. Först trodde jag att de flesta skulle tacka nej av tidsbrist, men nästan alla kom och totalt hade jag drygt 40 gäster under dagen.
Kanske har andra också tänkt att det är lite synd att man inte hinner ses innan jul?!


Jag bjöd på:

Apelsinsallad med vaniljvisp
Mjuk pepparkaka med lingongrädde
Lussebullar
Strösselpinnar
Pepparkakor
Pepparkakscupcakes med skumtomtefrosting
Skumtomtar
Ischoklad
Glögg
Äggtoddy
Julmust
Chokladklubbor
Kaffe

Alla verkade nöjda och jag tror att alla hade trevligt. Jag hade det absolut! Så trevligt att jag tror att jag ska göra det till en tradition faktiskt. 
Kl 13 kom de första gästerna och kl 17.30 gick de sista. Då åkte jag och barnen till McD och hämtade middag, sedan var det bad för tjejerna och så bums i säng. Nu sover de små, huset är städat och jag sitter här och njuter av tystnaden och av att ha haft en riktig toppendag! Vilken tur jag har som har så mycket fina släktingar och vänner omkring mig! 

2 kommentarer:

  1. Så otroligt mysigt det låter!! Du är den husligaste och påhittigaste människa jag "känner". Vilken kanon-tillställning! Grattis till succén.

    SvaraRadera
  2. Så är du lite galen också! Det var väldigt mysigt, gott och trevligt! DEssutom väldigt kravlöst för oss gärster att bara titta förbi, stoppa i oss gotter, mingla lite och sen vidare till annat. Ser gärna att det blir en tradition, men det får det bara bli om du orkar och vill. Det får aldrig bli ett måste!
    Kram, min fantastiska dotter! <3

    SvaraRadera