tisdag 3 juli 2012

Sporttjej

Ja ni förstår nog direkt att det inte är mig själv jag syftar på. Ingen har någonsin kallat mig "sportig". Nej, det är dottern som är den sportiga i den här familjen, hon gillar typ all sport. Dessvärre har hon lite för dålig känsla för lagsport så i år anmälde jag henne till ett friidrottsläger. Ungen har bra motorik och koordination så detta tror jag kan vara hennes grej faktiskt.
Nya kläder och skor inhandlades:


Igår var första dagen på lägret och jag var med och tittade. Ledarna lekte med sina mobiler, de pratade mer med varandra om privata saker än med barnen och hade inget som helst engagemang i det de gjorde. När dagen var slut ville varken dottern eller hennes kompis komma tillbaka dit, men med lite övertalning lyckades vi få dem att gå dit i morse. Igår kväll mailade jag klubben om detta och berättade hur besvikna vi var över att det blivit så här och de svarade att de skulle prata med ledarna och att de hoppades att det skulle bli bättre. Det ska bli spännande att se vad dottern tyckte idag.

Som jag trott var dottern duktig på det här med friidrott:


Hoppas att hon fastnar för detta för det skulle verkligen passa henne.

1 kommentar:

  1. Äntligen får gammelmormor drömma om en friidrottare i familjen! Hoppas verkligen ledarna bättrat sig till idag. Jag tror också att det passar med friidrott för den hoppetossan!

    SvaraRadera