torsdag 19 juli 2012

Regn

Ja jag vet mycket väl att jag inte är den enda som har fått nog av allt regnande, men jag måste också få gnälla av mig om det.
Det är liksom inte det att det småduggar lite då och då, nej nej, stora svarta moln sitter ständigt där uppe och ser hotfulla ut. Och när solen väl tittar fram så ligger änså kylan från regnet kvar i luften och vattnet i sjöarna är ändå för kallt att bada i.


Snart kommer hösten, och även om jag älskar höst så undrar jag om jag kommer att kunna uppskatta den när vi inte haft någon sommar?! Detta väder driver mig till vansinne och jag kan snart inte hitta på fler saker att göra under tak. Klassikern IKEA avklarades idag tex.
När maken kommer hem ska vi ta med barnen på en kort semester, troligtvis inom landet, men vad ska man hitta på när det troligtvis kommer att regna hela tiden?? Känns onödigt att spendera massa pengar på att stå i regnet i någon nöjespark. Samtidigt känner vi att vi måste hitta på något innan vi blir galna.

Hur ska man stå ut med denna sommarens hemska väder???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar