söndag 1 juli 2012

Cirkus Scott

Ja herregud, den här cirkusföreställningen kommer vår familj att minnas för evigt, av flera orsaker!
Vi tar det från början:

När vi kom till tältet var vi så klart tvungna att titta lite på elefanterna:


Inne i förtältet kunde man prova på cirkuskonster och det ville så klart tjejerna. De provade allt, typ 2-3 gånger. :-D




Vi blev mycket förvånade att lillan kastade sig upp på det här viset utan att tveka, kul att hon har blivit lite morskare!


Lite kul bild på tjejerna i hinderbanan:


Ansiktsmålningar så klart, fina sådana:



Längst fram som det ska vara.


Showen började. Den hade en handling där Bamse och hans vänner var med, lite kul och annorlunda.


Ok, här blev det riktigt läskigt! 4 kameler och 4 hästar på MYCKET liten yta i manegen. De tryckte in varandra i sargen där vi satt och flera gånger var både hästar och kameler på väg över och ner i våra knän. Andra familjer tyckte också att det var obehagligt, men man glömmer fort och snart var allt kul och spännande igen.


"Är det här tillräckligt nära?" frågade maken.


Trampolinen var ett av de bästa numren:


I pausen fick tjejerna sitta på en elefant:


Roligaste på hela showen kommer här. Det var shaulin-munkar som uppträdde med kampsport, mycket duktiga:


Sedan tog de upp maken och han skulle göra likadant, inför hela publiken! Här utövar han "tigern" och jag skrattade så att jag nästan kissade på mig!


Jag lovar att den sparken inte såg ut så när den andra killen gjorde den!


I pausen blev jag lite pinsam och dök på Robert Bronett för en pratstund och en bild. Cirkus Scott är stort för mig och förknippad med mycket minnen från barndomen så jag ville verkligen ha ett kort med honom. Han var mycket trevlig och faktiskt lite blyg.


Med tanke på hur det gick när kamelerna och hästarna intog manegen var jag lite nervös när elefanterna kom in. Bortsett från att vi fick ducka för deras snablar ett par gånger när de gjorde konster över våra huvuden gick det dock bra.


Det här numret var också riktigt bra och spännande. Killen sprang på och i hjulet när det snurrade från taket och ner mot golvet.



Avslutade gjorde så klart Robert precis framför oss. Clownen bakom honom körde ett litet bus med oss under showen och hela tältet skrattade så att de tjöt. Om man säger så här, min ryggsäck var dyngsur efteråt, men han skakade hand med mig för att kolla att jag inte var sur, ha ha.


Lillan knep en kram av Skalman innan vi gick till bilen:


En riktig toppendag för oss alla! Vi längtar redan till nästa år när de kommer tillbaka!

3 kommentarer:

  1. Det såg verkligen ut som en toppentoppendag! :D

    SvaraRadera
  2. Hej hej!!
    Lite kul är det, jag följer din blogg som jag tycker är väldigt fin :), vi satt brevid er på cirkusen! Hade ett par med en grabb mellan oss! Skoja inte att man tyckte det va obehagligt när kamelerna å hästarna kom liiite väl nära... backade med stolen ja ;) /Petra

    SvaraRadera
  3. Men gud, jag minns ju inte ens vilka som satt där ju! :-D Vad irriterande!!!

    SvaraRadera