fredag 28 oktober 2011

Svettiga okända människor i mitt hem

Klockan är bara strax efter nio och det känns som lunch. Vi har varit uppe länge och i flera timmar har hantverkarna varit här och grejat med fönstren. Undra om det någonsin blir klara??? Senaste beskedet är att spacklet runt fönstren måste torka i två dagar innan de kan måla och det sista fönstret som ska in kommer på onsdag. Suck suck suck!
Nu är jag så vansinnigt glad att vi köpte ett "färdigt" hus, dvs ett hus som inte behöver några större renoveringar. Jag vill inte ens tänka på att leva i en byggarbetsplats i flera veckor.

Byggarbetarna är duktiga och diskreta, men de stinker svett! Måste de verkligen göra det, kan de inte duscha efter dagens slut?!

Jag funderar på att ta med lillan till IKEA en sväng så att jag slipper känna lukten av dem hela dagen. Sedan blir det till att karva pumpa eftersom maken (som annars har den uppgiften) åkt på övertidsjobb.
Nu blir jag ensam med barnen i 2 eller 3 veckor, med byggarbetare i hela huset och barnen har höstlov. Dessutom har jag flera möten nästa vecka och barnen är hemma. Tur att jag har en mamma som ställer upp. Den här gången var hon tvungen att ställa in saker som hon hade sett fram emot, men hon gör det för min skull.

Nej, nu får jag ta på mig rollen som arbetsledare en stund till innan jag lämnar denna stinkhåla.

1 kommentar:

  1. Det finns aldrig något som är viktigare än att kunna finnas till för dig och din familj. Det är en mommos jobb. Bara så du vet det!

    SvaraRadera