måndag 24 oktober 2011

Då var det dags igen...

...för att bli irriterad över att vi inte får rätt hjälp för barnen. Jag var på möte idag angående utredningen av sonen och fick då reda på att vi kommer att få vänta till maj-juni innan vi får någon utredning. Han behöver hjälp nu!
Dessutom hade inte läkaren varit ärlig mot mig eftersom hon skrev en annan frågeställning i remissen än hon nämnde för mig. Inte heller kul!

När jag hade lugnat ner mig lite efter mötet ringde jag skolan och bad om ett möte för att göra upp en individuell studieplan för sonen så att det blir så bra för honom som möjligt.

Nu är jag trött och ledsen över allt och kanske ännu mer ledsen över att sonens lärare inte motiverar sina betyg de sätter. Sonen hade alla rätt, bäst i klassen, på sista SO-provet, ändå fick han bara betyget E vilket är precis godkänt. När jag mailade läraren och ifrågasatte detta sa hon att han skulle ha haft med egna reflektioner, men det var ju ett historieprov ju! Förstår faktiskt inte hur man kan få betyget E efter att ha alla rätt... Han hade behövt uppmuntran nu, för få kämpar som han gör. Han orkar inte ens umgås med kompisar på veckodagarna för att han blir så trött av skolan. Så ska det väl inte behöva vara??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar